piątek, 25 lipca 2008

Kobiety, które fascynują - Frederic Atlan















Frederic Atlan

"Lat 38, mieszka i pracuje w Paryżu. Studiował cztery lata na tamtejszym uniwersytecie, ukończył kierunek sztuk plastycznych i estetycznych. Używa klasycznego Hasselblada 6x6, zdjęcia poddaje skanowaniu i obróbce komputerowej. Swoje zainteresowanie fotograficzną reprezentacją ludzkiego ciała rozwijał we współpracy ze znanymi choreografami (Philippe Jamet, Marina Wainer) i stylistami (Eric Halley, Stephanie Coudert). Publikował swoje zdjęcia w licznych czasopismach (Beaux Arts Magazine, Palace, Air France Madame, Elle Girl, 20 ans, Coiffure a Paris). Jego prace obejrzeć można na autorskiej stronie internetowej www.fredericatlan.com
Kontakt: +33 6 14 01 76 58.

Piękno jest dla mnie...
...tym, czego nie obejmuje nasz rozum. Piękno musi wywołać u mnie zarazem podziw, zdziwienie i strach.

Skonfrontowany z pięknem czuję...
...że to, co widzę, przekracza moją wrażliwość i sprawia, że jestem zmuszony wyobrazić sobie więcej, niż rejestrują moje oczy.

Świat bez piękna jest...
...światem, w którym nic nas już nie dziwi.

Kobieta jest dla mnie...
...czymś nieznanym, co wywołuje u mnie uczucie fascynacji.

Fotografowanie kobiet to dla mnie...
...konfrontacja z tym nieznanym i próba odkrycia kobiecej natury.

O kobiet zwracam szczególną uwagę na włosy, ponieważ...
...są one naturalną ozdobą, akcesorium organicznym, który odzwierciedla jej osobowość i świadczy o modzie z danej epoki. Włosy podlegają łatwej manipulacji i stanowią artystyczną materię. Są rzeźbą.

Fotografia jest dla mnie...
...symulacją rzeczywistości. Fotografia posługuje się rzeczywistością aby stworzyć swój własny świat. Dobra fotografia to taka, która intryguje.

Zostałem fotografem, ponieważ...
...kiedy byłem mały, podkradłem aparat mojego ojca.

Aparat fotograficzny to...
...tygiel alchemika, do którego wrzucam składniki zebrane z rzeczywistości i z mojej wyobraźni."

Brak komentarzy: